Joga

Joga

zajęcia prowadzone metodą B.K.S. Iyegnara. Charakteryzują się precyzyjnością ustawień, korzystaniem z wielu pomocy oraz koordynacją oddechu z ruchem. Celem praktyki jest nie tylko poprawa fizycznej kondycji, uelastycznienie ciała i rozciągnięcie mięśni, ale również praca z oddechem, uspokojenie umysłu i głęboki relaks. Asany nie są zwykłymi ćwiczeniami, ale medytacją w ruchu. Poza korzyściami zdrowotnymi dają również stabilność psychiczną.

Joga 1

Dla kogo: dla absolwentów kursu podstawowego lub regularnie praktykujących od przynajmniej 5 miesięcy

Nad czym pracujemy: przygotowujemy się do praktyki pozycji odwróconych i poznajemy bardziej złożone warianty ustawień. Wydłużamy, otwieramy, wzmacniamy ciało, utrwalając w nim poczucie równowagi.  Zapoznajemy się z fizycznymi ograniczeniami i uczymy się z nimi pracować. Stopniowo usamodzielniamy się w praktyce.

 

Joga 2

Dla kogo: dla samodzielnie wykonujących pozycje odwrócone lub ich warianty

Nad czym pracujemy: doskonalimy asany z poprzednich poziomów gwarantujące nam bezpieczeństwo i mądrość pracy w zaawansowanych ustawieniach. Podejmujemy się większych wyzwań, wyzwalając większą energię, a jednocześnie pogłębiając rozumienie siebie.

 

Joga 3

Dla kogo: dla regularnie praktykujących minimum 6 lat oraz dla nauczycieli jogi

Nad czym pracujemy: pracujemy nad medytacyjnym aspektem praktyki. Praktykujemy pozycje pod kątem terapii. Studiujemy filozofię jogi, interpretując Jogasutry Patanjalego. Zajmujemy się kwestiami dydaktycznymi.

Joga dla ciężarnych

zajęcia dla kobiet w ciąży od poczęcia do rozwiązania z przerwą w 12. tygodniu. Jeżeli nie jesteś pewna, kiedy dokładnie zaszłaś w ciążę, lepiej przerwać praktykę między 10. a 14 tygodniem. Celem praktyki jogi podczas ciąży jest dobre samopoczucie przyszłej matki i dziecka. Joga jest idealna dla kobiet, które świadomie chcą przeżyć okres ciąży. Oprócz utrzymania kondycji fizycznej i zachowania równowagi psychicznej, daje wiele korzyści. Wzmacnia mięśnie wokół kręgosłupa, co pomaga dźwigać powiększający się brzuch. Przygotowuje mięśnie krocza do porodu. Pomaga uporać się z typowymi dolegliwościami ciążowymi: nudnościami, opuchlizną nóg, zgagą, rwą kulszową. Relaksuje i uczy panowania nad oddechem. Daje poczucie, że kobieta nie jest biernym obserwatorem zmian, ale aktywnie uczestniczy do przygotowań na ważne wydarzenie jakim jest pojawienie się dziecka. Często pełni również role społeczną integrując kobiety w podobnej sytuacji i dając siłę, gdy pojawiają się troski.

Terapia jogą

Praktyka jogi nie zna ograniczeń. Za sprawą B.K.S. Iyengara płynące z niej doświadczenie jest wszystkim dostępne. Jeśli uległeś wypadkowi, kontuzji, cierpisz na przewlekłą chorobę, jesteś w rehabilitacji pooperacyjnej czy w jakichkolwiek innej sytuacji wymagającej specjalistycznego podejścia do ciała, te zajęcia będę dla Ciebie pomocą. Choć praktykujemy w grupie, każdy z uczestników postępuje według indywidualnej sekwencji opracowanej w oparciu o spotkanie diagnostyczne i wywiad.

Pacjenci realizują swój program pod kierunkiem doświadczonego nauczyciela w stopniu Senior i z pomocą certyfikowanych nauczycieli asystujących. Pierwsze zajęcia (koszt 50 zł) mają charakter konsultacyjny. Na podstawie wyników badań oraz rozmowy nauczyciel opracowuje sekwencję, którą następnie uczeń wykonuje.

Jeśli problem terapeutyczny, z jakim chcesz podjąć pracę jest złożonej natury, zalecam kontynuowanie sekwencji przez minimum 12 spotkań (koszt 495 zł), przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny ćwiczenia w domu. Jeśli uczęszczasz na zajęcia o profilu ogólnym, lecz dana sytuacja zdrowotna czyni jakiś aspekt praktyki niedostępnym, możesz skorzystać z serii 6 spotkań (koszt 275 zł), aplikując dodatkowo zdobytą wiedzą na zajęciach, na które regularnie uczęszczasz.

Zajęcia zawsze prowadzi Natasza (nauczycielka w stopniu senior wykwalifikowana do prowadzenia terapii) oraz asystenci – certyfikowaniu nauczyciele. Maksymalna liczba pacjentów na jednych zajęciach wynosi 10 osób. Konieczne wcześniejsze zapisy pod adresem mailowym terapia@jogarytm.pl

Joga kręgosłupa

jeżeli czujesz, że coś ci strzyka w krzyżu, po przebudzeniu jesteś cała obolała (obolały), w pracy męczy Cię ciągłe siedzenie, ta grupa jest dla Ciebie. Jeżeli zwyczajnie nie czujesz się rześka i młoda (rześki i młody), „tak jak kiedyś”, ta grupa jest dla Ciebie. Jeżeli masz ochotę zadbać o kręgosłup i dobre samopoczucie, ta grupa jest dla Ciebie. Właściwie we wszystkich wymienionych przypadkach nasza joga jest dla Ciebie :) Na jodze kręgosłupa szczególnie zwracamy uwagę na osoby, które mają poważniejsze urazy – nie powinny wykonywać niektórych asan, inne powinny modyfikować. Na tych zajęciach dobieramy sekwencje ćwiczeń dobrze działające na cały organizm, ze szczególnym uwzględnieniem kręgosłupa i całego układu ruchu.

Joga dla seniorów

zajęcia dla tych, którzy uważają, że życie zaczyna się po 60. Potwierdzają powiedzenie, że nigdy nie jest za późno, żeby zacząć. Do tych zajęć nie trzeba mieć żadnego przygotowania, świetnej kondycji ani wyglądu modelki. Zajęcia są prowadzone w spokojnym rytmie z uwzględnieniem zmian, jakie zachodzą u osób powyżej 60. roku życia. Wykorzystujemy dużo pomocy, aby każdy był w stanie wykonać asanę.

Joga dla dzieci

zajęcia dla naszych najmłodszych uczniów w wieku 4-12 lat. Dzieci są naturalnymi joginami, które z łatwością zakładają nogę za głowę lub siadają w lotosie. Niestety, z wiekiem tracą elastyczność i dodatkowo zanadto obciążają kręgosłup. Na zajęciach jogi dzieci poprzez zabawę uczą się wykonywania podstawowych asan, ich nazw oraz części ciała. Joga uczy równowagi, zwinności, koncentracji i uważności. Każde zajęcia są inne, ponieważ nauczyciel podąża za dziećmi i ich kreatywnością. Grupy są podzielone wiekowo dla dzieci: 4-6 lat oraz 7-12 lat.

JOGA DLA RODZICÓW Z DZIECMI – grupa dla opiekunów oraz dzieci w wieku od 6 tygodni do 1,5 roku, ale wszystko zależy od dziecka. Znajdziesz tu przestrzeń na swój rozwój i akceptację dla dziecka. Rodzice praktykują jogę, a dzieci im w tym nie przeszkadzają. A jeśli przeszkadzają, to nikt się nie przejmuje, bo każdy jest w takiej samej sytuacji. Koniec wymówek, że nie ćwiczysz, bo nie masz z kim zostawić dziecka. Dodatkowy bonus to nawiązanie nowych znajomości.